Już niedługo czekają Cię duże obniżki. Cyber Monday i Black Friday zbliżają się wielkimi krokami, a już niedługo rozpoczną się pierwsze świąteczne promocje. Chcecie kupić świąteczne prezenty dla bliskich? Wybrane produkty możecie dostać z rabatem. Uważajcie, żeby nie dać się zwieść wyprzedażom, zanim wybierzecie się na zakupy. Dowiedz się więcej o Black Friday w Polsce.
Czarny Piątek w Polsce
Wiele osób z niecierpliwością czeka na Black Friday, czyli prawdziwy początek sezonu wyprzedaży. Święto promocji staje się coraz bardziej popularne w innych krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii. Black Friday na stałe wpisał się w kalendarz sprzedaży w Polsce.
Black Friday przypada w piątek po Święcie Dziękczynienia w USA. Black Friday 2022 odbędzie się 25 listopada. Klienci mogą wtedy kupić produkty w szokująco niskich cenach. To świetny czas na znalezienie wymarzonego produktu i ulubiony czas zakupoholików. Cyber Monday, czyli poniedziałek 28 listopada, to kolejny dzień wyprzedaży. Dotyczy to tylko zamówień online. Sprawdź gazetki promocyjne Black Friday na https://blix.pl/promocje/black-friday/.
Black Friday obchodzony jest w Polsce tego samego dnia co w Stanach Zjednoczonych 25 listopada. Wiele sklepów internetowych i stacjonarnych oferuje niższe ceny nie tylko w piątek, ale także przez cały tydzień. Niektóre placówki rozpoczęły swoją akcję Black Weeks już w listopadzie. Zanim zrobisz zakupy, upewnij się, że sprawdzisz czas trwania promocji.
10 wskazówek, jak nie dać się oszukać na wyprzedażach
Klienci mogą znaleźć wiele sztuczek zarówno w sklepach online, jak i offline. Dowiedz się, jak kupować z głową i nie wydawać od razu całej wypłaty, nie tylko podczas Black Friday, ale także innych wyprzedaży.
1. "3 za 2"
"W zestawie taniej", "kup więcej", "zapłać mniej". W ten sposób sprzedawcy próbują Cię przekonać. Zanim kupisz gotowy 3-pak skarpetek lub kosmetyków, upewnij się, że wiesz dokładnie, ile zapłacisz za każdy produkt i czy jest on wart swojej ceny. Choć 10 zł to dobra cena, to jeśli jeden produkt kosztuje tylko 3 lub mniej, to promocja może okazać się mało atrakcyjna.
2. Gratyfikacje i rabaty
Otrzymasz 20% zniżki na kolejne zakupy, gdy wydasz 150 złotych. Taka taktyka jest powszechna w wielu sklepach. Zakupione buty kosztowały 149 zł, więc decydujesz się na szalik za 20 zł. Zanim dodasz kolejny produkt do koszyka, aby osiągnąć cenę, zastanów się, czy naprawdę go potrzebujesz.
3. Cena vs. pojemność
Nowy krem w bardzo niskiej cenie Najpierw sprawdź jego pojemność. Możliwe, że opakowanie promocyjne zawiera mniej produktu niż to w cenie regularnej.
4. Różne ceny
Cena na półce, w gazetce czy przy kasie powinna być jednakowa. Często zdarza się, że sprzedawcy reklamują niższą cenę w gazetkach, ale małym druczkiem zaznaczają, że promocja obowiązuje tylko w ograniczonej liczbie dni.
5. Tylko 159,99
To jest cenowy klasyk. Końcówki bez groszy zawsze wyglądają atrakcyjniej, bo klient może uwierzyć, że za końcówkę z groszami zapłacił tylko 150 zł, a nie 160.
6. Atmosfera i wygląd
Wielu klientów daje się nabrać na uroki przyjemnej muzyki, dobrej prezentacji produktów i przestronnych wózków sklepowych. Zakupy to relaksujące zajęcie, ale warto być ostrożnym.
7. Zwrot produktu
Ta kwestia zależy od sprzedawcy. Upewnij się, że przeczytałeś regulamin przed zakupem. Kupujący online mają 14 dni na zwrot towaru.
8. Negatywna reakcja na produkty promocyjne
Masz dwa lata na reklamację każdego produktu. Nie ma znaczenia, czy produkt był w sprzedaży podczas Black Friday. Możesz żądać naprawy, wymiany lub obniżenia ceny.
9. Czy mogę złożyć reklamację tylko z paragonem?
Możesz przedstawić dodatkowy dowód zakupu, np. wyciąg z karty płatniczej.
10. Czy do złożenia reklamacji wystarczy opakowanie?
Nie, do złożenia reklamacji nie jest potrzebne opakowanie.